رویدادها آرشیو خبر ها
سهم یووه از گران ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال

سهم یووه از گران ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال

 

با اینکه نام باشگاه یوونتوس در سال 2019 در میان 10 باشگاه‌های ثروتمند دنیای فوتبال حضور نداشت و این باشگاه رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده بود اما اعلام فهرست گرانقیمت‌ترین نقل و انتقالات فوتبال تاریخ فوتبال تا پایان ماه ژوئیه 2019 نشان می‌دهد یوونتوس سهم قابل ملاحظه‌ای را در این لیست به خود اختصاص داده و انتشار لیست 100 انتقال گرانقیمت تاریخ فوتبال از سوی وب‌سایت Goal، سهم باشگاه یوونتوس از این فهرست طولانی را معادل یک دهم نشان می‌دهد.

 

نخستین نقل و انتقال گران‌قیمت یوونتوس در رتبه هفتم این لیست قرار داد؛ جایگاهی که متعلق به پاول پوگبا است. یوونتوس در سال 2016 با مبلغ 105 میلیون یورو ستاره فرانسوی‌اش را به منچستر یونایتد انتقال داد.
رتبه دوم یوونتوس و رده نهم در این فهرست به کریستیانو رونالدو اختصاص دارد. این فوق‌ستاره پرتغالی در تابستان 2018 با 100 میلیون یورو از رئال‌مادرید عازم تورین شد.
ال‌پیپیتا سومین بازیکنی است که به عنوان یکی از گرانقیمت‌ترین انتقال‌های تاریخ فوتبال نامش در رتبه دوازدهم این لیست قرار گرفته است. گونزالو هیگواین در سال 2016 و با 90 میلیون یورو از ناپولی به یوونتوس پیوست.
زین‌الدین زیدان، شماره 21 فراموش نشدنی بیانکونری نیز چهارمین بازیکن یووه در این فهرست و البته نفر بیست و دوم لیست اعلام شده است. پیوند او و یووه در این لیست نیز به انتقال او به مادرید مربوط می‌شود؛ وقتی که او در سال 2001 با 77.5 میلیون یورو به کهکشانی‌ها ملحق شد.
جدیدترین انتقال یوونتوس نیز در رده بیست و سوم این فهرست جای گرفته است. ماتیاس دلیخت مدافع 19 ساله آژاکس که چند هفته پیش با حدود 90 میلیون یورو به جمع بازیکنان یووه پیوست.
اسطوره تکرار نشدنی یوونتوس در دروازه این تیم؛ جانلوئیجی بوفون نیز نفر پنجاه و چهارم این فهرست است. او که تا همین چند سال پیش گرانقیمت‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه یوونتوس به حساب می‌آمد، پس از پیوستن سی‌آر‌سون، ال‌پیپیتا و دلیخت به رتبه چهارم گرانقیمت‌ترین بازیکنان ورودی باشگاه یووه رسیده است. جی‌جی در سال 2001 با 52 میلیون یورو از پارما به غول‌های تورین پیوست.
شصت و هفتمین بازیکنی که نامش در فهرست گرانقیمت‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال آورده شده وینگر برزیلی یوونتوس است. داگلاس کاستا در سال 2017 با 46 میلیون یورو پس از یک فصل حضور قرضی در یووه، از بایرن‌مونیخ به صورت رسمی خریده شد.
رفت و برگشت عجیب لئوناردو بونوچی از تورین به میلان نیز هرچند هرگز توسط هواداران بیانکونری هضم نشد اما دست‌کم باعث شد تا این مدافع 32 ساله به رده 95 گرانقیمت‌ترین انتقال تاریخ فوتبال راه پیدا کند. او در تابستان 2017 با 42 میلیون یورو راهی میلان شد، هرچند یک سال بعد دوباره به جمع یاران سابقش بازگشت. 
انتقال لیلیان تورام فرانسوی در سال 2001 از پارما به یوونتوس با قیمت 41.5 میلیون یورو نام این مدافع صاحب‌سبک را در رده 96 فهرست یاد شده قرار داده است.
و سرانجام پاول ندود، نایب‌رئیس باشگاه یوونتوس نیز دهمین بازیکن این باشگاه است که با انتقال 41.2 میلیون یورویی‌‎اش در سال 2001 از لاتزیو به یووه، نود و نهمین نفر لیست گرانقیمت‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال شده است. رتبه‌ای که بعید نیست به دلیل رد و بدل شدن مبالغ بالا در نقل و انتقالات فوتبال جهان به زودی از ندود گرفته و او از جمع صد نفر نخست این فهرست جدا شود.

 

گفتنی است کیلیان ام‌باپه، ژائو فلیکس، فیلیپه کوتینیو، آنتوان گریزمان و عثمان دمبله به ترتیب نفرات دوم تا هفتم فهرست گرانقیمت‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال تا انتهای ماه ژوئیه سال 2019 هستند. نفر نخست این لیست نیز همچنان به نیمار اختصاص دارد و انتقال 222 میلیون یورویی او در تابستان 2017 از بارسلونا به پاری‌سن‌ژرمن کماکان به عنوان گران‌ترین انتقال در تاریخ فوتبال ثبت شده است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: